Retourneren

Retour zenden van een product

U kunt om verschillende redenen een product terug willen sturen naar ons. Omdat deze redenen kunnen variëren, zullen de consequenties en procedures ook variëren. Hieronder zullen we enkele situaties verklaren. (Een reden is overigens niet verplicht. Ook zonder reden zullen wij de betreffende maatregel uitvoeren).

 

  • U kunt het product gedurende een periode van veertien dagen herroepen, daarna dient u ervoor te zorgen dat het product binnen veertien dagen na de herroeping bij ons binnen is.
  • Na herroeping storten wij het volledige aankoopbedrag inclusief leveringskosten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

  • Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht.

  • U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

 

U kunt ook gebruikmaken van het Europees modelformulier voor herroeping om aan ons kenbaar te maken dat u van de aankoop afziet. Gebruik van dit formulier is echter niet verplicht.

Transportschade of defect product

Heeft uw product transportschade? Of ontvangt u een defect product? Meldt dit dan zo snel mogelijk. Als je dit binnen 14 dagen bij ons meldt, kunnen wij namelijk nog een onderzoek in laten stellen bij de bezorgdienst. Controleer daarom je bestelling goed, het liefst direct na ontvangst.

  • Indien u het verkeerde product van ons heeft ontvangen, sturen wij u een retourlabel toe. Het label kunt u gebruiken om het product gratis naar ons retour te sturen.
  • Na ontvangst sturen wij u het juiste product toe of storten het geld retour.

  • Het terugsturen dient wel binnen veertien dagen na ontvangst bij ons te worden gedaan.

  • Bij grote en zware producten dient u het product niet direct terug te sturen. Hiervoor dient u eerst even contact met onze service afdeling op te nemen via klantenservice@wohi.nl. Dit omdat deze producten niet met een pakketdienst worden geleverd en dus ook niet met een pakketdienst kunnen worden teruggestuurd. Ook bij deze producten geldt dat de eventuele kosten die hiermee gemoeid gaan voor onze rekening zijn, eventuele kosten storten wij zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping terug.

U heeft het goede product ontvangen, maar het voldoet niet aan uw verwachting?

In deze situatie kunt u zich beroepen op het zichttermijn van veertien dagen. Wanneer u ons binnen deze termijn schriftelijk op de hoogte stelt heeft u nogmaals 14 dagen om het product naar ons retoursturen. Dit retoursturen is op uw risico, en eventuele kosten die hiermee gemoeid zijn, zijn tevens voor uw rekening.

Bij grote en zware producten dient u het product niet direct terug te sturen. Hiervoor dient u eerst even contact met onze service afdeling op te nemen via klantenservice@wohi.nl Dit omdat deze producten niet met een pakketdienst worden geleverd en dus ook niet met een pakketdienst kunnen worden teruggestuurd. Ook bij deze producten geldt dat de eventuele kosten die hiermee gemoeid gaan voor uw rekening zijn. Tevens is het zo dat bij deze groep producten de verpakking zo onbeschadigd mogelijk dient te zijn.

Tips
  • Stuurt u nooit zomaar een product terug zonder uw gegevens bij te voegen. Wij kunnen dan niet achterhalen van wie het product afkomstig is.

  • Bij defecten aub duidelijk info toevoegen wat er defect is.

  • Ongefrankeerde of onder rembours opgestuurde pakketten worden niet door ons aangenomen, maar deze kosten worden vervolgens aan u doorberekend.

  • Wij vragen u om te zorgen voor een goede omverpakking óm de originele doos heen, zodat de originele doos zo ongeschonden mogelijk bij ons aankomt.

Ons retouradres

WOHO B.V.
T.A.V. Retouren
De Steenberg 8
7678CN Geesteren (OV)

Andere servicevraag of klacht?

Mocht u met een garantie of retourprobleem zitten en staat deze niet uitgelegd hierboven dan kunt u te allen tijde contact opnemen met onze klantenservice afdeling. Wij streven ernaar uw vraag/klacht binnen twee werkdagen te beantwoorden, maar uw vraag/klacht zal te allen tijde binnen 14 dagen behandeld worden.